Değişken tanımlamayı daha önce görmüştük. Şimdi değer atadığımız değişkeni ekrana yazdırma işlemlerini göreceğiz.
Değişkene ilk değeri tanımlarken veya tanımladıktan sonra atayabiliriz. int x = 5; // ilk değeri tanımlanırken atadık.
int y;
y = 3; // ilk derğeri tanımlandıktan sonra atadık.
Bu değişkenleri ekrana nasıl yazdırabileceğimize bakalım.
Örnek 1.6-6:
<pre class="brush:csharp">
static void Main(string[] args)
{
int x = 5; // ilk değeri tanımlanırken atadık.
int y;
y = 3; // ilk derğeri tanımlandıktan sonra atadık.
Console.WriteLine(x); Console.WriteLine(y);
Console.ReadKey();
}
</pre>
Çıktısı:
Örnek 1.6-8:
<pre class="brush:csharp">
static void Main(string[] args)
{
int x = 5; // ilk değeri tanımlanırken atadık.
int y;
y = 3; // ilk derğeri tanımlandıktan sonra atadık.
Console.WriteLine("x değişkeninin değeri = {0} y değişkeninin değeri ={1}", x, y);
Console.ReadKey();
}
</pre>
Çıktısı:
Yorumlar
Yorum Gönder