C# Öğreniyorum #1




Derse başlamadan önce sizlerin kendinize bir kaç soru sormanızı isteyeceğim.

1) Programlama dillini neden öğrenmek istiyorum?
2) Programlama dilli ile neler yapmak istiyorum?
3) Programlama dilli ile uğraşmak beni mutlu ediyor mu?

Şimdi bu soruları neden sorduğumu merak ediyorsunuz. Soruları sorma nedenimi şöyle açıklıyayım ilk olarak Programlama dilli öğrenmek ne kadar basit geliyor olsa da hiç o kadarda kolay değil nedeni şu Programlama dilli uğraş isteyen sürekli kendinizi güncel tutmanız gereken bir iş asla ben hepsini öğrendim diyemeyeceksiniz. Programlama dillini öğrenmek isteyen bir için en önemli olan konu kod yazmayı sevmeniz gerek ve bunun yanı sıra kendi kendinize öğrenmeniz gerek biz size temel şeyleri öğreteceğiz ama bunun üstüne ekleyecek kişiler sizsiniz bundan dolayı yazılımda her zaman öğrenmeye açık olmak zorundasınız. Lafın kısası emek isteyen bir iş eğer ben emek vereceğim diyorsanız gelin bu uzun maratona beraber başlayalım.

DERS BAŞLADI  

Programlama dilli nedir? Ne işe yarar bunları hemen atlıyorum biliyorum sizde benim ilk halim gibisiniz çabucak öğreneyim diyorsunuz bende sizin gibi direkt açıklamaları atlıyor derse başlıyorum :) .

Not: Derse başlamadan önce algoritma dersimize kesinlikle kodlama dendi mi en başta algoritma geliyor.

İşlenecek konular: Veri Tipleri ve Veri Tiplerine değer atamak.

1. DEĞİŞKENLER VE SABİTLER 

a) Değişkenler bir programlama dilinde verilerin depolanma alanlarını temsil eder. Tanımlanan her değişkene bellek bölgesinden bir alan ayrılır. Bu bellek bölgesine okuma ve yazma işlemleri ise değişken ismi üzerinden sağlanır. 




Genel olarak değişkenler aşağıdaki şekilde tanımlanır.

Örneğin; int i; 

Yukarıdaki örnekte bir int(sayı) veri tipinde bir değişken tanımlanmıştır. Böylelikle bellek bölgesinde bir veri saklamak ve ileride kullanmak üzere 4 byte’lık bir alan açmış bulunuyoruz. Program içinde bu bellek bölgesine erişmek için değişken ismi olan i ifadesini kullanıyoruz. 
Örneğin; 
int i; // i adında bellekte 4 bytelık bir bölge aç.; 
i = 5;  //i adının temsil ettiği bellek bölgesine 5 değerini yaz.;  

  •  Bir değişkene değer atama işlemi tanımlarken yapılabilir.
  •  Bir değişkene değer atama işlemi yukarıdaki örnekte olduğu gibi program içinde herhangi bir satırda yapılabilir. 
  • Bir veri tipi altında birden fazla isimle farklı değişkenler tanımlanabilir. 
bool dogrumu = false; 
double yuzde = 98.32 , ortalama = 35.32;
char karakter = 'A';

 Bazı programlama dillerinde yerel bir değişken tanımlıyorsak bu değişkeni kullanmadan önce bir değer ataması yapmak zorundayız.

Bu dersimizin sonuna geldik diğer derste görüşmek üzere..

C# Öğreniyorum Ders 2 için tıklayınız.

Yorumlar